Uddannelsesplan - praktik

På Store Heddinge Skole vil vi meget gerne deltage i et praksissamarbejde med de studerende - udover den obligatoriske praktikperiode. Det betyder, at de studerende er mere end velkomne til at lave aftaler med skolens praktikkoordinator om at besøge skolen for at observere, afprøve og gøre sig erfaringer med konkrete problemstillinger eller emneområder. Vi ser praksissamarbejdet som en mulighed for at udvikle både de studerendes og egen praksis.

Praktik og vejledning

På Store Heddinge Skole vil de studerende blive mødt med åbenhed og empati over for deres refleksioner. Både hvad angår refleksioner over egen praksis, men også refleksioner over skolens læreres praksis. De studerende vil blive tilknyttet et lærerteam og en eller flere praktiklærer(e), alt efter hvilke fag der er i spil.